Det drar ihop sig!

Följande stolta inbjudan har spritt sig som en löpeld genom blogg-, twitter-, facebook-, messengervärlden:

Allt är möjligt och en del är viktigt, något är livsviktigt”

Om konsten att använda webben som en ny mötesplats för rekrytering och marknadsföring.

Ett gott exempel: Rekryteringssajten för BTH Digitala medier.

Syftet med sajten är att använda sociala medier på webben för att kommunicera BTH Digitala medier som ett attraktivt utbildningsval med spetsutbildningar inom nya medier:

”Spetsutbildningar för morgondagens arbetsmarknad, speciellt regisserade för skapande människor, som vill utveckla sin kreativitet och arbetsmetodik inom ljud, bild och berättande med hjälp av digitalt hantverk.”

I vår kommunikation prövar vi word-of-mouth marketing eller ”buzzing”, (många avsändare till många mottagare), genom att studenter, alumni, arbetsgivare, ambassadörer sprider berättelserna om BTH Digitala medier i sina nätverk, som sprider dem i sina… Vi infiltrerar communities på nätet, Twitter, Facebook, MS Messenger, där våra studenter och alumner garanterar trovärdigheten för våra utbildningar.

Buzzing förutsätter att vi bygger trovärdiga berättelser om BTH Digitala medier, om människorna, de mänskliga mötena, framgången för enskilda människorna, kommunicerar att ”Allt är möjligt och en del är viktigt, något är livsviktigt”.

Välkommen till launch meeting med marknadsstrategen Mats Karlsson, Givakt och Peter Ekdahl, BTH Digitala medier.

Fredagen 6 mars, kl 8.30 i Deltat, byggnad A, Östra Piren, Karlshamn.

Arrangörer:

BTH Digitala medier

Dock har vi inte avslöjat webbadressen än.

Vi väntar in i det sista.

En reaktion till “Det drar ihop sig!

Lämna ett svar